Mycket jobb i skolan!!

Nu sitter jag och kim hemma hos mig. Vi kollar på film. Det bukar vi alltid göra när vi är hos mig. Men vi ska dra ner på stan sen vid halv 5 ungefär.

Men när jag och kim kom hem till mig så börja vi med att vi skulle göra mat. Det blev bejkon med potatis mos. Det var nog första gången jag gjorde mat. Och vi åt under tiden vi kolla på film. Jag får se hur länge kim håller sig vaken. Han brukar alltid somna när vi kolla på film. Haha! Man märker att man blir tröt när man kommer hem efter skolan.  När man setter sig i soffan eller läger sig i sängen. Man somnar på en gång.

Det är mycket i skolan som vi måste få hjort. Jag gjorde klar min frågeställning i dag i skolan. Jag hoppas att jag får MVG men det tror jag inte. Jag skulle bli superglad om jag skulle få VG. Men om jag får ett G så blir jag glad ändå men det var ett VG – MVG som jag vill ha. Lina (lärare) vet nog inte hur svårt det var att hitta svaren. Jag fick leta som en idiot för att hitta dem. Men det gick till slut. Vissa av frågorna visste jag redan svaren på. Men det var typ bara en fråga.

Det börjar att dra ihop sig till det stora provet nu också. Vi hade ett litet igår. Men jag kommer att få det stora inom 2 veckor. Det tror jag i alla fall. Men det kommer nog att gå bra. Kim kommer att få det redan nästa vecka. Han kommer nog att klara det. Han är grym på engelska. Vi ska ha ett stort prov nu typ och ett nästan vid jul. Så det blir två stycken på en termin. I min föra skolan var det typ 4-5 prov på en termin. Det var mycket tyckte jag då när jag gick där. Men om man tänker på hur många ämnen man hade i grundskolan så är det rätt så lite. Men det blev att man fick plugga mycket. Och det var jag inte så bra på.

Jag och kim har böcker från skolan som vi måste lämna tillbaka på statsbiblioteket. Det är därför vi måste ner på stan sen. Det är dårligt att skolan inte har så stort bibliotek. Det finns inte så mycket böcker att välja. Men det struntar jag nästan i. bara jag har något att läsa. Jag har nog aldrig läst ut en bok. Jag tycker att det är så jävla tråkigt att läsa. Men om man måste så måste man. Kim tycker att det är kul att läsa. Det värkar som det i alla fall. Han läser rätt så mycket i skolan.  Men men alla är olika.

Det som jag ska lägga tid på nu är min engelska så att jag klarar provet om typ 2 veckor. Kim kommer nog att fixa det nästa vecka. Det ända man kan göra är att hoppas på det bästa. Men nu ska ag och kim kolla klart på filmen. Om han inte har somnat. Men det tror jag inte att han har hjort.

Ha en bra kväll! Puss på er! Haha ;)






Kommentarer

Postat av: Frida

ushc, för långt inlägg!!!!!!!



skärpning ;)

Postat av: isak

fan vad kul ni verkar ha det ^^ Önskar jag kunde bli så bra polare med er att jag börjar hänga med er mer ofta.. c ya måste fortsätta vara med min far nu. ps: kommer hem ikväll.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback